سفارش تبلیغ
صبا ویژن

جنگ نرم جنگ تسخیر اذهان است

چهارشنبه 88/11/21 10:1 صبح| جنگ نرم جنگ تسخیر اذهان است | نظر

این عنوان جدیدی است که من به گفتگوی فرزند شهید مطهری می دهم. دقت به نکات موجود در این جمله کلیدی عمق و حساسیت این جمله را نشان می دهد البته می توان به این جمله جنگ تسخیر روح ها و عقل ها را اضافه نمود. این جنگ که کاملا فرهنگی است تدبیر، فرمانده و سرباز، ابزار و نقشه و ساز و کار خود را دارد .
اطلاع رسانی درست و به موقع
اقناع صحیح
سعه صدر
تفکر منطقی
دوری از افراط و تفریط
زیبایی و هنرمندانه ارائه نمودن
تنوع و تکثر روش و ساختار
مناسب هر قشر و سن به تفکیک کار کردن
تنوع موضوع و .......
خلاصه شناخت ابعاد موضوع با وجهه توحیدی و عمل دینی نیازمند کار بزرگ و سترگی است که همت جهانی تمام دلسوزان تفکر توحیدی را می طلبد.


حاج اقا محمدی دوست

یکشنبه 88/11/18 9:37 صبح| حاج اقا محمدی دوست،معلم کلاس اول | نظر

دانش اموزان موتلفه معلمی را به یاد دارند که :
با پیراهن
بلندی روی شلوار، عرقچین، ریش سفید بلند و مرتبی که نشان پیری بود،
خورجین سفید رنگی که همیشه پر از جایزه و عکس و کتاب و دفتر نو بود

خط نستعلیقی فوق العاده ، قدرت شعر گفتن در لحظه ! صدایی تقریبا خوب، خورجینی پر از شعر و شکلات و جایزه
ولی من از ایشان خاطره شب های قدری دارم که به اتفاق دوست بزرگم دکتر رجایی فرد به مراسم آیه الله امجد می رفتیم ساعت 2 نصف شب شروع می شد و 4 صبح تمام میشد نمی دانم در آن شب ها کی میگریستیم و کی میخندیدیم( کسانی که جلسات آیه الله امجد رفته اند می فهمند) بعد از یکی از جلسات که وقت نبود برای سحری به خانه برگردیم به دعوت حاج آقا محمدی دوست رفتیم منزل ساده و بی الایش ایشان و در منزل ایشان بعد از 34 سال معلمی و سمت های مهم مملکتی تنها چیزی که موجود بود چند تا تخم مرغ بود. و راز بزرگی و تاثیر حاج اقا روی دانش آموزان کلاس اولی خودش را نشان می داد.
ایشان تمام سمت هایی را که قبول می کرد به شرط ماندن در کسوت معلم اولی ها قبول می کرد
عکس دو سال متفاوت قبل از شهادت شهید بهشتی و بعد از شهادت شهید بهشتی را در سفر تبریزی که با ایشان و دکتر رجایی فرد رفتیم نشان داد به جرات می توان گفت که احساس ادم از این دو عکس تفاوت یک نفر در گذر 30 سال را داشت نه یک سال خاطرات ایشان به عنوان خاطرات ناب و دست اول خصوصی از شهید بهشتی به راستی شنیدنی بود. ایشان منشی مخصوص شهید بهشتی بود.

حاج آقا محمدی دوست

عقل، جهل، اراده،نفس

شنبه 88/11/17 5:6 عصر| عقل، جهل، اراده،نفس | نظر

بعضی سوال ها و بعضی اتفاق ها انسان را دچار سرگشتگی می کند
وقتی اراده می کنید و موفق نمی شوید
وقتی میخواهید صحبتی کنید ولی نتیجه چیز دیگری می شود و احساس می کنید کلمات خوب نبود
وقتی مطلبی می نویسید و نوشته شما با آنچه در ذهنتان بود مطابق نبود
وقتی به کلمه سخنران فکر می کنید و آن را با قایقران مقایسه میکنید
و بسیاری موارد دیگر احساس کنید که بین عقلتان، اراده شما، نفستان، بدنتان، اعمالتان، خواسته هایتان و .... در همین زندگی شما روابط پیچیده ای وجود دارد شاید تنها با علم به آنها بتوان زندگی آگاهانه تری داشت. به بعضی تعبیرات توجه نمایید:
اعرفوا
العقل و جنده و الجهل و جنده تهتدوا یعنی
بشناسید عقل و جند او را و جهل و جند او را، تا هدایت پیدا کنید. و از این جا معلوم شود
که معرفت عقل و جهل و جنود آنها مقدمه اى براى هدایت است و این هدایت ، یا هدایت به کیفیت
استکمال نفوس و تنزیه و تصفیه آن است ، که آن نیز مقدمه نفس
استکمال و تنزیه و تصفیه است ، و یا هدایت مطلق است ، که هدایت به معرفة الله ، اسّ
اساس آن است (حضرت امام خمینی ( ره) جنود عقل و جهل)
علامه طباطبایی می فرمایند:
«
به یاد خدا باش تا خدا به یادت باشد، اگر خدا به یاد انسان بود، از جهل
رهایی می یابد و اگر در کاری مانده است خداوند نمی گذارد عاجز شود و اگر
در مشکل اخلاقی گیر کرد خدایی که دارای اسماء حسنی است و متصف به صفات
عالیه، البته به یاد انسان خواهد بود. »
http://www.salehin.com
پس بر هر متعلمی که می‌خواهد علوم عملی را فراگیرد لازم است فراگرفته‌های
خود را بکاربسته و تمرین کند تا آنکه به عمل عادت کند و به این وسیله
اعتقادات برخلافی که در زوایای دلش هست به کلی از بین برود و تصدیق به
آنچه که آموخته در دلش رسوخ نماید؛ زیرا مادامی که عمل نکرده احتمال
می‌دهد که شاید این عمل ممکن نباشد ولی وقتی مکرر عمل کرد، رفته رفته این
احتمالات از بین می‌رود. آری بهترین دلیل بر امکان هر چیزی وقوع آن است،‌
لذا می‌بینیم عملی که انسان سابقه انجام آنرا ندارد انجام آن به نظرش
دشوار بلکه ممتنع است ولی وقتی برای بار اول آنرا انجام داد امتناعی که
قبلاً در نظرش بود مبدل به امکان می‌شود ولی هنوز در نفس، اضطرابی درباره
آن هست و درباره وقوع اولین بار آن تعجب می‌کند، گویا کاری نشدنی انجام
داده، و اگر بار دوم و سوم آنرا انجام داد،‌ رفته رفته آن عظمت وصولت
سابقش از بین می‌رود و عمل مزبور در نظرش از عادیات می‌شود و دیگر هیچ
اعتنایی به آن ندارد لذا گفته‌اند: همانطور که شر عادت می‌شود خیر هم عادت
می‌شود. لینک
فطرت و قوای نفس نشریه شماره 36

دلائل عقلى براى اثبات رابطه نزدیک بین نفس و قلب

مقاله رابطه نفس و بدن از دیدگاه ملا صدرا به قلم لتیمه پروین : مفهوم نفس.....



روابط اجتماعی در اسلام

چهارشنبه 88/11/14 10:59 صبح| روابط اجتماعی در اسلام | نظر

اگر لزوم قانون و درجه اعتبار آن
اگر مبنای قانون گزاری
اگر وظیفه و محدودیت های حاکمیت
اگر مبنا و حفظ جامعه و عمل به قانون
اگر فکر میکنید حقیقت دین و غرض اصلی آن، اقامه ی عدالت اجتماعی است
و دهها سوال و اگر های دیگر، کتاب روابط اجتماعی در اسلام علامه طباطبایی پاسخگوی خوبی برای شماست
برای خرید می توانیدبه این لینک مراجعه نمایید

تصاویر پس زمینه

دوشنبه 88/11/12 8:12 عصر| تصاویر پس زمینه | نظر

تعدادی پس زمینه و نوا های قشنگ رو تو  لینک های پایین داشته باشید
لینک پایگاه اسلامی رشد
لینک تبیان
لینک یاسین مدیا

نسبت عقل، نفس و بدن

دوشنبه 88/11/12 3:4 عصر| نسبت عقل، نفس و بدن | نظر

نسبت عقل، نفس و بدن را از زبان صدر الدین شیرازی( ملاصدرا ) خوانده اید؟
شاید فهم این رابطه جذاب باشد؟
فتبارک الله احسن الخالقین
به این لینک مراجعه نمایید. وبرای سایت بنیاد حکمت ملا صدرا به پیوندها مراجعه نمایید

آیا شما خلیفه خدا روی زمینید؟

دوشنبه 88/11/12 2:57 عصر| خلیفه روی زمین | نظر

سلام
خدا انسان راخلیفه خود روی زمین قرار داد.
خلیفه وظیفه دارد نماینده فرستنده خود باشد
از خدا جز خیر و رحمت و لطف صادر نمی شود.
آیا می شود از ما نیز جز لطف و خیر صادر نشود؟
قطعا با استدلال بالا می شود ولی چگونه؟
آیا ما خلیفه خداییم؟
منشاء شرور و مشکلات ما چیست؟


<      1   2   3   4   5   >>   >