سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اردوی دانش آموزی

چهارشنبه 89/2/29 7:6 عصر| اردوی دانش آموزی | نظر

جاتون خالی چند روزی با بچه های اول راهنمایی مدرسه رفتیم اردوی یزد. سه روز یزد بودیم و با قطار رفتیم و اومدیم.گفتیم و بازی کردیم و کشتی گرفتیم و شنا کردیم و گشتیم و فوتبال بازی کردیم و غذا خوردیم و....... خوش گذشت و لحظات شیرین و خوبی داشتیم البته لحظات سختی هم داشتیم.وقتی آقا طاهر به عنوان اولین معلم به من گفت کدام گروه 12 نفره رو انتخاب می کنی گروهی رو انتخاب کردم که شیطون ترین بچه ها توش بودند . با خودم فکر میکردم میتونم کنترلشون کنم برای شناخت خودم هم خوبه ولی چشمتون روز بد نبینه من که سعی میکردم بچه ها را جوری مدیریت کنم که در عین حال که محیط شادی دارند عوارض اخلاقی بدی نداشته باشند تقریبا بریده بودم و با هر روش و زبانی و کاری که بلد بودم با این ها کلنجار رفتم و تقریبا به در بسته میخوردم که ناگزیر شدم چند مورد داد بزنم و چند مورد هم گوششان را بگیرم البته نه زیاد محکم و دوسه باری هم با دست متوجه اشتباهشان کردم ولی شدت پیچیدگی به حدی بود که ..... بعد از سفر بود که متوجه شدم بچه هایی که نمی توانم کنترلشان کنم اکثرا به نوعی یا خانواده توجیهی ازنظر تربیتی ندارند یا از داشتن خانواده گرم محروم هستند. ظلم ما بزرگترها که توانایی مدیریت یک کودک معصوم را نداریم ویا کوتاهی میکنیم و یا خودخواهی را چه کسی باید جبران کند. خدا به همه کمک کند که در اماناتی که خدا به ما تحویل می دهد سربلند بیرون بیاییم . بچه ها عموما راضی و خوشحال بودند و از تمام شدن اردو ناراضی ولی من که سرافکنده خودم بودم چون اگه تو این اردو با اشتباهات من به مشکلات این بچه ها اضافه شده باشه......
چند تجربه برای این سنین:
علاقه شدیدی به مباحث عجیب مثل جن و پری و موجودات فضایی و مثلث برمودا دارند.
علاقه شدیدی به بازی هایی مثل بازی های اسم-فامیل و با انتهای یک اسم یک اسم دیگر بسازند و هوپ و ...
علاقه به همخوانی و دسته جمعی خوانی دارند.
میشه از مباحث جذاب فیزیک مثل مغناطیس و نور و فضا و ... خوب استفاده کرد.
کافیه که به چند گروه تقسیم شان کرد و برای هر کدام یک اسم انتخاب کرد و ایجاد رقابت کرد و با یک امتیاز دهی مدیریت کرد
شناخت روحیه ها و تقسیم کارهای خودشان به خودشان به صورتی که احساس کنند کار مهمی انجام میدهند.
ظاهرا کنترل نا محسوس این سن لازم است چون هر وقت احساس کنند کاملا آزادند شرایط آرام آرام نا مساعد می شود و باید تمرین آزاد بودن و اطمینان  کردن کم کم شروع شود.