سفارش تبلیغ
صبا ویژن

باعث شرمندگی

چهارشنبه 88/11/7 2:16 عصر| عدم رعایت ارزشها | نظر


سلام

امروز وقتی به تاریخچه بازی های رایانه ای در سایت farsnews  برخوردم اول با علاقه مطلب رو مطالعه کردم ولی در اواسط کار متوجه شدم باید این مطلب ترجمه ضعیف یک متن باشد که با یک جستجوی ساده به ویکی پدیا رسیدم و باعث شرمندگی شد که در نهایت متن اثری از منبع مطلب نبود. برای اطمینان شما می توانید ادامه مطلب را خود ببینید.

The computer gaming industry experienced its first major growing pains in the early 1980s as publishing houses appeared, with many honest businesses—occasionally surviving at least 20 years, such as Electronic Arts—alongside fly-by-night operations that cheated the games" developers. While some early "80s games were simple clones of existing arcade titles, the relatively low publishing costs for personal computer games allowed for bold, unique games—a legacy that has continued to this very day.

[edit] Genre innovation

The Golden age of video arcade games reached its zenith in the 1980s. The age brought with it many technically innovative and genre-defining games developed and released in the first few years of the decade, including:

Adventure games
  • Zork (1980) further popularized text adventure games in home computers and established developer Infocom’s dominance in the field. As these early computers often lacked graphical capabilities, text adventures proved successful.
  • Mystery House (1980), Roberta Williams"s game for the Apple II, was the first graphic adventure game on home computers. Graphics consisted entirely of static monochrome drawings, and the interface still used the typed commands of text adventures. It proved very popular at the time, and she and husband Ken went on to found Sierra On-Line, a major producer of adventure games.
  • Portopia Renzoku Satsujin Jiken (1983), developed by Y?ji Horii (of Dragon Quest fame), was the first visual novel and one of the earliest graphic adventure games. It is viewed in a first-person perspective, follows a first-person narrative, and was the first adventure game to feature colour graphics. It inspired Hideo Kojima (of Metal Gear fame) to enter the video game industry and later produce his own classic graphic adventure, Snatcher (1988).
  • King"s Quest (1984) was created by Sierra, laying the groundwork for the modern adventure game. It featured color graphics and a third-person perspective. An on-screen player character could be moved behind and in front of s on a 2D background drawn in perspective, creating the illusion of pseudo-3D space. Commands were still entered via text.
  • Maniac Mansion (1987) removed text entry from adventure games. LucasArts built the SCUMM system to allow a point-and-click interface. Sierra and other game companies quickly followed with their own mouse-driven games

  • ه گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات فارس، یکی از این شرکتها EA یا Electronic Arts نام دارد که امروزه نه تنها در زمینه طراحی انواع بازی فعال است، بلکه به یکی از بزرگترین پخش کنندگان و توزیع کنندگان بازی های ویدیویی هم مبدل شده است.
    تحول دیگر در دهه 80 عرضه رایانه های کوچک شخصی و خانگی بود که تاثیر شگرفی بر استفاده از بازی های ویدیویی گذاشت. استقبال تدریجی از این رایانه ها باعث شد تا بازی های ساده اولیه که اجداد بازی های مشهور امروزی محسوب می شوند کم کم از راه برسند و دنیای بازی های ویدیویی اندک اندک در میان عموم مردم شناخته شده شود.
    در دهه 80 عصر طلایی بازی های Arcade به پایان رسید. این عصر خلاقیت های فناوری خاص خود را به همراه آورد و باعث شد ژانرهای مختلف بازی به تدریج شناخته شده و تعریف شوند. برخی از بازی های اولیه ژانرهای مختلف در ادامه تشریح می‌شود.

    ** ژانر ماجراجویی یا Adventure

    بازی Zork که در سال 1980 میلادی عرضه شد، یکی از اولین بازی های ژانر ماجراجویی بود که بر مبنای گرافیک متنی طراحی شد و در رایانه های شخصی به کار گرفته شد. این بازی توسط شرکت Infocom طراحی شد که در آن زمان از نام های معتبر در دنیای بازی های ویدیویی بود. قابلیت های گرافیکی این بازی اگر چه در سطح عالی نبود، اما نسبت به بازی های قبلی یک سر و گردن بالاتر بود و توجه کاربران را به خود جلب کرد.
    Mystery House یا خانه اسرار آمیز دیگر بازی مهم سال 1980 بود که توسط رابرتا ویلیامز برای رایانه شخصی تازه وارد شرکت اپل موسوم به Apple II طراحی شد.
    این بازی اولین بازی واقعا گرافیکی که برای رایانه های شخصی طراحی شده لقب گرفت. نقاشی این بازی با استفاده از عناصر منوکروم صورت گرفته بود، ولی رابط کاربری آن هنوز هم با استفاده از فرامین متنی عمل می کرد و لذا پیشبرد جریان بازی به همان شیوه قدیمی صورت می گرفت.
    بازی خانه اسرارآمیز در زمان عرضه بسیار مشهور شد و طراح این بازی با همکاری همسرش شرکتی موسوم به Sierra On-Line را تاسیس کرد که مدتی را در زمینه طراحی و عرضه بازی های ویدیویی فعال بود.
    به تدریج ژاپنی ها هم در زمینه عرضه بازی های ویدیویی و به خصوص بازی های ماجراجویی فعال شدند. Portopia Renzoku Satsujin Jiken که در سال 1983 عرضه شد یکی از موفق ترین بازی های عرضه شده در این زمینه بود.
    این بازی توسط طراحی به نام یوجی هوری ابداع شد. این بازی در واقع یک رمان بصری بود و یکی از بازی های ماجراجویی اولیه محسوب می شد. بازی از زاویه اول شخص روایت می شد و به علت کیفیت رنگی آن در بازار هم مورد اقبال قرار گرفت. بازی مذکور الهام بخش هیدئو کجیما (یکی از طراحان بازی مشهور متال گیر) شد تا وارد صنعت بازی های ویدیویی شود و شرکتی به نام اسنچر را در سال 1988 برای طراحی و فروش بازی های ویدیویی تاسیس کند.
    King Quest نام بازی مشهور دیگر ژانر ماجراجویی بود که در سال 1984 به بازار آمد. این بازی که توسط شرکتی به نام Sierra طراحی شده بود یک سر و گردن از دیگر بازی های ماجراجویی طراحی شده بالاتر بود و زمینه را برای عرضه بازی های ماجراجویی مدرنی که امروزه با آنها سر وکار داریم، آماده کرد.
    در این بازی رنگی که از منظر سوم شخص روایت می شد، کاراکتر اصلی بازی روی نمایشگر ظاهر می شد و در یک صفحه دو بعدی قابل جابجایی بود. البته فرامین بازی هنوز باید به صورت متنی صادر می شدند و از حرکت شخصیت ها با استفاده از دسته و موشواره و صفحه کلید خبری نبود.
    در نهایت باید به بازی Maniac Mansion که در سال 1987 عرضه شد اشاره کرد. در این بازی که توسط لوکاس آرت طراحی شد برای اولین بار فرامین متنی کنار گذاشته شد و کاربر برای پیشبرد بازی می توانست از یک رابط کاربری اشاره و کلیک استفاده کند.
    به بیان دیگر شخصیت اصلی با هدایت یک نشانگر در محلی که کلیک می شد قرار می گرفت. این ایده به سرعت از سوی دیگر شرکت های سازنده بازی مورد توجه قرار گرفت و بر این اساس بازی های مشابهی تولید شد.

    انتهای پیام/ح .