سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آموزش در فضای مجازی

سه شنبه 90/6/1 4:44 عصر| | نظر

فضای مجازی ابعادی دارد که شناخت وفعالیت آن در بعد ملی نیازمند عزم ملی است وچنان که در جنگ رسمی، متولیان ستاد ، نیرو های نظامی هستند اینجا متولیان ستاد ، نیروهای فرهنگی هستند (وزارت ارشاد) همچون جنگ رسمی که فرمانده کل قوا رهبری است اینجا نیز فرمانده کل قوا رهبری است .

عزم ملی در این ستاد جمع می شود و این جمله یعنی تمام ارکان نظام ، باید در این ستاد مشارکت داشته باشند و هر کدام به وظیفه خود عمل کنند تا به نتایج مطلوب دست پیدا کنیم و شاید مهمتر از همه داشتن یک ستاد قوی و متخصص و کارآمد مورد نیاز است تا بتواند نیرو های مردمی و حکومتی را در جهت هدف فرماندهی نماید. داشتن نیرو های ستادی احتیاج به توانمندی،دغدغه ، غیرت وتخصص دارد ایجاد بستری از نیرو های ارزشی با دغدغه ، باهوش ومتخصص جزء رسالت هایی است که مرکز باید بر عهده بگیرد وبخش مهمی از این قضیه امر آموزش وتربیت این نیرو هاست .

تربیت نیرو ها در درون خود مجموعه و مرتبط با تمام ارکان درگیر در این فضا برعهده این مرکز است .متناسب با نیاز و مسئولیت هر کدام از ارکان کار باید نیرو های مفید شناسایی شود و در حد نیاز هر کدام از مخاطبین ، آموزش از مبتدی تا عالی شروع شود . باید لزوم تربیت نیرو و روش تربیت نیرو و تهیه مواد خام، آموزش و دوره ها و سیلابس ها تهیه شود و در اختیار مجموعه ها قرار گیرد . باید وظایف هر مجموعه مثل حوزه علمیه ،دانشگاه ، سازمان تبلیغات ، وزارت خارجه ، صدا سیما ، نیرو های نظامی واطلاعاتی ، . . . مشخص شود .

تهیه نقشه راه ونقش هر فرد حقیقی وحقوقی تعیین شود به رسمیت شناختن نیرو های مردمی و سازماندهی توان نیرو های مردمی بسیار حساس و حائز اهمیت است . دیدن این ستاد و اتاق فکر درچهار چوب نظام یک ضروت اجتناب ناپذیر است .