سفارش تبلیغ
صبا ویژن

جنگ نرم چیست؟

یکشنبه 88/9/22 4:50 عصر| | نظر

این سوال که جنگ نرم چیست و مشخصه های آن کدام است چه امر متناقض و پیچیده ای شده  این سوال که مگر جنگ نرم قبلا نبوده و یکدفعه بعد از انتخابات متولد شده و آیا جنگ نرم حتما وابسته به رسانه های جدید است و استفاده از رسانه و نسبت آن با کودتا های مخملی اروپا و تعمیم این قضیه به داخل کشور را  جنگ نرم دیدن و از ابعاد جدی و عمیق آن غفلت کردن مایه تاسف.

جنگ نرمی که تازه شروع نشده و اساسا حتی بعد از انقلاب 57 حضرت امام(ره ) هم شروع نشده و با مسمحه خیلی زیاد اگر شروع ان را به جنگ دائم خیر و شر ندانیم باید شروع سیستمی ان را به استعمار نوین بدانیم نیازمند شناخت دقیق و صحیح جنگ نرم با تمامی ابعاد آن است و ساده انگاری و سوء استفاده و هیاهو کردن می تواند خود یک پاشنه آشیل باشد . مانباید به دلیل مبارزه در جنگ نرم نیرو های واقعی و سپاه اصلی خود را که صاحب نظران عرصه فرهنگ و اندیشه و سربازان و افسران توانمند خود را ناخواسته مرخص کنیم و در اثر ندانیم کاری و کوته فکری سرمایه های خود را به باد دهیم و این نیازمند این است که اصل شایسته سالاری را برای حفظ خود جدی بگیریم. ندیدن دشمن و عمیق بودن و پیچیدگی کار باعث می شود که اظهار نظر را به نخبگان آگاه و با تجربه بسپاریم و اجازه ندهیم هر تازه به دوران رسیده ای که می خواهد خود را در جریان بیاندازد و مدعی صاحب نظر بودن در این عرصه است بر مشکلات موجود دامن بزند.

ابزارهای فرهنگی جدید و به کار گرفتن صحیح آن ها و استفاده از سرمایه های اعتقادی، فرهنگی، ملی و.... نیازمند همدلی، و همراهی تمامی نیروی انسانی متفکر و توانمند جامعه است که متحد و با دشتن یک نقشه راه و بر اساس یک استراتژی مشخص و تعیین نقش هر یک از عوامل در این راه بزرگ وخطیر با تمامی ایمان و اراده زحمت بکشند. و لازم است حاکمان جامعه قدر سرمایه های انسانی خود رانیک بدانند...

حقیقت جنگ نرم چیست و چه ابعادی دارد وابسته به این است که تلاش نماییم تا گرد و غبار افراد جاهل که یا اهل افراط اند یا اهل تفریط بخوابد و افراد آگاه به دور از ابعاد سیاست زده و جناحی در یک محیط سالم و دوستانه  و بدور از حب و بغض نسبت به آن اظهار نظر نمایند.