سفارش تبلیغ
صبا ویژن

لزوم به کارگیری IT در اصلاح الگوی مصرف

سه شنبه 88/1/11 5:33 عصر| اصلاح الگوی مصرف، IT | نظر

هو الخبیر
اصلاح الگوی مصرف اتفاقی است فرهنگی که بعد در حوزه برنامه ریزی مدیریتی و اقتصاد نمود پیدا می کند. تغییر نوع نگاه به سرمایه، مصرف، هزینه و ...... در همه امور زندگی بعنوان زنجیره به هم پیوسته ای است که از تربیت های خانوادگی شروع می شود و باتربیت ها و آموزش های مدرسه ای و دانشگاهی ادامه پیدا می کند و با پشتیبانی تمام ارکان نظام قوام می یابد. منتها نکته مشکل این نکته است که کسانی باید این رسالت را به دوش بگیرند خود نیاز به این آموزش و تربیت دارند. منتها در تمام دنیا تحول و اصلاح توسط کسانی انجام می شود که حساسیت و ابعاد قضیه را درک می نمایند. ملی شدن این نگاه و احساس و درک معضل مصرف و ایجاد راه های برون رفت و اصلاح الگوی مصرف نیاز به همدلی تمام کسانی دارد که ارزش سرمایه ها و فرصت ها را میدانند وخود می توانند بهترین الگوی این جریان فرهنگی باشند .درک عمق این پیام و ابعاد آن قطعا می تواند در بکار گیری ابزار های متناسب راه گشا باشد.
یکی از ابزار های جدی این پیام استفاده از امکانات و توانمندی های حوزه IT  است . حوزه IT هم بعنوان رسانه ای قدرتمند قادر به فرهنگ سازی است و هم ابزاری است برای مدیریت مصرف و جلوگیری از دوباره کاری که به کارگیری صحیح آن می تواند منشاء تحول باشد و باید به شدت مواظب این اصل باشیم که برای اصلاح این صورت چشم آن را کور ننماییم و سعی نکنیم با کارهای سطحی و کوتاه مدت صرفا یک سری گزارش صوری برای مدیریت بالادستی تهیه نماییم که در این صورت راه به ناکجا آباد خواهیم برد.
وزارت خانه ها، شرکتها و نهادها با ایجاد یک بستر اطلاعاتی و شبکه ای می توانند از بسیاری دوباره کاری جلوگیری نمایند 
مثلا دادگستری، بیمه، شهرداری، اداره مالیات،ثبت اسناد و املاک و مجموعه های مرتبط میتوانند از ایجاد پرونده هایی مشابه و سرگردانی مردم و اتلاف وقت و رفت و آمد زیاد جلوگیری نمایند . و تنها با احراز هویت فرد کار انجام گیرد یا با اقدام فرد در یک مرکز نتیجه به صورت همزمان در بقیه مراکز به اندازه مورد نیاز منعکس شود.
مدیریت اطلاعات بسیار کار پیچیده و مهمی است که حتما باید توسط متخصصین این امر مدیریت و انجام پذیرد.